החברים.ות הן.ם הבסיס לכל קואופרטיב. חשוב לחברות.ים חדשים.ות להבין את הקו-אופ שלהם, את ההטבות שהם יקבלו ואת תפקידם בעסק. הרי הם הבעלים שלו. מעורבות חברות.ים היא קריטית להצלחת קו-אופ משתי סיבות חשובות:
- תמיכה כספית: חברים.ות שירגישו מעורבים בקואופ שלהם יהיו בעלי סיכוי גבוה יותר להשתמש בשירותי הקואופ. זה נכון במיוחד אם הקואופ מוודא שהחברים.ות מודעים ליתרונות שהם מקבלים משימוש בעסק.
- מעורבות בממשל: חברות.ים שמבינים ומעריכים את תפקידם בקואופ נוטים הרבה יותר להשתתף. ודא שהחברים.ות יודעים שהם יכולים להשתתף באסיפה הכללית השנתית, יכולים להצביע (או להתמודד) לועד המנהל, ושיש להם קול בעסק. ללא חברים מעורבים, ההנהגה של קואופ עלולה להתפרק.
מעורבות חברים.ות יכולה להתרחש באופן אורגני. קואופים שנבנו כדי לתמוך בפרנסתם של אנשים (קואופ עובדים וקואופ יצרנים) נוטים לעורר מעורבות חברים.ות עקבית. ככל שהארגון גדל, חשוב שהחברים.ות ישמרו על השליטה ולא יאבדו את קולם. באופן דומה, קואופים לשירות קהילתי או קואופים צרכניים, יעוררו מעורבות חזקה אצל החברים המייסדים ואצל המאמינים בתוקף במטרת הקואופ.
מעורבות חברים אורגנית עשויה שלא להספיק לצמיחה מתמשכת בחברות בקואופ ובמישור הכספי. קואופים צריכים להיות פרואקטיביים בכל הנוגע לגיוס חברים, שימור והוקרה. חלק גדול מזה יגיע מהאופן שבו הקואופ משווק את עצמו ומתקשר עם חבריו. אסטרטגיות אחרות עשויות לכלול אינטראקציות אישיות יותר עם חברים.ות, המדגישות את התפקיד שלהןם בקואופ ומערבות אותם באופן ישיר, מההתחלה ובאופן מתמשך.
ניתן להשתמש בחמש האסטרטגיות הללו כדי להכווין חברות.ים חדשים.ות בקואופ:
1. הרכיבו חבילת מידע
לאחר אישור חבר חדש, הועד המנהל צריך לתת לו חבילה של מידע חשוב על הקואופ. זה יכול להיות בדפוס, באופן מקוון, או להיות זמין בחלק 'לחברים בלבד' באתר הקואופ.
חבילה זו יכולה לכלול:
- תקנון הקואופ
- סקירה כללית או היסטוריה של הקואופ (סקירה לדוגמא)
- הסכם החברות (הסכם לדוגמא)
- הדו"ח השנתי האחרון
- ההטבות שמקבלים החברים (לדוגמא)
- אנשי קשר, קישורים ותאריכים חשובים הרלוונטיים לקואופ
- אפיקי השתתפות בעשייה של הקואופ
- תפקידים פנוים לעובדים ומתנדבים
2. ארחו אירועי היכרות לחברות.ים חדשים.ות
הכירו את החברים.ות שלכם. תוכלו לערוך מפגשי חברים.ות פנים אל פנים כדי לעזור לאנשים להכיר את העסק. זה עשוי להתמקד בחברות.ים חדשים.ות, או שזה יכול להיות אירועים קבועים מתמשכים עבור כל החברים.ות. חלק מהקואופים מציעים הזדמנויות למידה לחברים המתמקדות בקואופ שלהם ובנושאים רלוונטיים אחרים. הפדרציה לקואופי עובדים של ארצות הברית, למשל, מקיימת מפגשי חברים ושיחות ועידה קבועות המעודדות קשרים והחלפת רעיונות.
אירועים המדגישים את הערך שהחברים מקבלים מהקואופ שלהם יכולים להשתלם. הם יכולים להציג חברים חדשים לדירקטוריון ולהנהלה ולאפשר בניית קהילה, דיון פתוח ומעורבות. ערב גבינות ויין או הכשרה פורמלית יותר יכולים לספק פורום ללמידה והוקרה.
3. משאבי חברים
ספק לחברים.ות גישה למידע על הקואופ, ופורום שיוכל להגיב לשאלותיהם ולחששותיהם.
פדרציית הדיור השיתופי של קנדה מספקת משאבים המיועדים ליידע ולצייד חברים חדשים בקואופציות דיור.
Vancity מספקת מרכז שירותים לחברים כדי לתת מענה לצרכי חבריה.
צרו אזור 'לחברים בלבד' באתר האינטרנט שלכם המאפשר לחברים ללמוד על הקואופ, לגשת לשירותים או לשלוח פניות.
4. שמור על תקשורת שוטפת
פתחו פורום קבוע לתקשורת עם חברות.ים. זה יכול לכלול פוסטים במדיה חברתית, ניוזלטר במייל או עלונים רגילים. כשאתם מעדכנים ומספרים לחברים.ות מה קורה בקואופ, זה נותן להם את ההזדמנות להשתתף
לדוגמה, תקשורת חודשית עשויה לכלול תאריכים חשובים קרובים (למשל משרות פתוחות), מידע שירותי (למשל מבצעים שבועיים) וחדשות אחרות (למשל התפתחויות חדשות).
5. ערכו סקר בקרב חברים.ות חדשים.ות
הזמינו חברות.ים חדשים לתת את המשוב שלהם מהרושם הראשוני שלהם מהקואופ. שאלו אותם איזה סוג של מידע הם היו רוצים לקבל. תוכלו לעשות זאת כסקר. אם תציעו תמריץ (כמו gift card או מתנה צנועה אחרת) עשויה להגדיל את המענה לסקר. השתמשו במידע זה, כדי לפתח משאבים חדשים ולהגיב לשיקולים וחששות של חברים. קיום דיאלוג מתמשך עם החברות.ים מהיום הראשון, מראה שהקואופ פתוח למשוב ולהשתתפות.
פתחו אסטרטגיה חזקה
יצירת משאבים להכוונת חברות.ים חדשים.ות היא רק חלק אחד מאסטרטגיית שימור וצמיחת החברות בקואופ. קמפיינים שיווקיים, הודעות, תמיכה בקהילה והיות הקואופ תחרותי, אלו גורמים חשובים כדי לקבוע אם החברים יעדיפו לתמוך בקואופ על פני ארגונים אחרים. מערכת היחסים שיש לקואופים עם חברותיהם וחבריהם היא ייחודית וחשובה. תיקשור הייחוד הזה לחברים.ות, ושילוב שלו בעסק, יתנו השפעה מרחיקת לכת במיצוב הקואופ שלכם הרחק מעסקים אחרים. וכך, זה יעזור לקואופ להיות ערוך לאתגרים – החל בשווקים תנודתיים והלאה לקיום ועד מנהל מלא ומתפקד.
מקור: https://coopcreator.ca/resource/member-onboarding-and-engagement/