הטבלה הבאה היא תרגום של פרק 12.2 מתוך אחת הגרסאות הראשונות של חוברת דרגון דרימינג.
שלב הפרויקט | העצמה | תלות |
---|---|---|
מודעות | מודעות הולכת וגדלה לעצמך ולאחרותים, הערכה עצמית וקבלה עצמית הולכות וצומחות | העדר מודעות לעצמי או אחרותים, "תודעה כוזבת" והתעלמות מעצמי |
מוטיבציה | [הצוות] מאותגר חזק ע"י המצב, נחוש ומתלהב כלפי הפרויקט | מוטיבציה נמוכה. הסוגיה נראית גדולה או מעורפלת מכדי שניתן יהיה להתמודד איתה באפקטיביות |
איסוף מידע | בחיפוש פעיל אחר נקודות מבט חדשות ומידע רלוונטי לגבי הסוגיה הנדונה. הצוות בנוי | נגישות מועטה למידע רלוונטי. אין תיאוריית מתאימה לפיה ניתן לצקת פעולה. אין צוות בנוי |
שקילת חלופות | "חשיבה רוחבית" אודות חלופות חדשות ופתרונות אפשריים. יצירתיות בשיא | אין חלופה שניתן לתפוס. אין ברירה מציאותית זמינה |
עיצוב אסטרטגיה | עולות הצעות מעשיות שיכולות להפוך את האפשרי לסביר, מעורבות עם הסביבה | גישה פטליסטית משתלטת. א.נשים נוטיםות לקבל את הססטוס-קוו באפתיה. אין שינוי הנראה אפשרי |
בחינה או ניסוי | א.נשים לוקחותים על עצמןם סיכונים מתאימים. הבנה ונכונות "לתת לזה צ'אנס" | א.נשים נמנעים ממעורבות במצב בניסיון למזער את כל הסיכונים, לשחק בטוח |
יישום | מעורבות האחדת עם השני.ה ועם הסביבה, התמקדות ב"עבודה שיש לעשות" | פעילויות מסיחות-דעת מתרחשות במטרה ליסוג ממגע עם המצב |
ניהול ותפעול | היצירתיות מתועלת וממוקדת, המתח ממוזער באמצעות שמירה על מבט למטרה | אין חזון עתידי. א.נשים ממזעריםות מתח באמצעות חיים מיום ליום |
מעקב אחר התקדמות | התוצאה של תרומה אישית היא בהירה. פעולות משתנות בזריזות ובהתאמה, הידע של כל שותףה צומח | נערכים ניסיונות לפתרונות לא-מעשיים. פעולות אינן משתנות, תוך אישרור תחושות של העדר-עצמה |
צבירת כישורים חדשים | הכישורים האישיים מתרחבים. מומחיות מושגת ויכולות חדשות נצברות | כישורים אובדים לפרט. לא.נשים המעורבותים יש הערכה עצמית הולכת ופוחתת |
המרת התוצאות עבור הפרטים | תוצאות חיוביות תורמות לשיפור באיכות החיים | תהליך אבדן שליטה, עם הנמכת הערכה עצמית |
חכמת ההבחנה | אמיתות ודיוק ההבחנה הולכים וגוברים. חכמה גדלה והולכת | קבלה של גבולות שנקבעו ע"י אחריםות. חיקוי בעלי-העצמה |