ממתח למפגש
תקשורת מקרבת ככלי עבודה עם מתחים וקונפליקטים בארגון
כמה קשה יכול להיות מתח או קונפליקט בין אנשים בארגון
מתח בין אנשים…
הדבר הזה, שבדרך כלל לא מדובר, ושמעיב על העבודה היומיומית המשותפת ועל היכולת לנוע יחד בזרימה טבעית.
מתח, בסוציוקרטיה, מוגדר כפער בין הרצוי למצוי.
כולנו פוגשים מתחים בעבודה שלנו ביומיום, פערים בין הרצוי למצוי במפגש שלנו עם אחרים. מתחים, שבהיעדר תמיכה מסודרת, יכולים אפילו להתפתח לקונפליקטים של ממש.
ואז היכולת שלנו לשתף פעולה ביחד למען המטרה המשותפת יורדת משמעותית.
תקשורת מקרבת מאפשרת לנו לחוות מתחים בצורה רעננה, לעבוד עם מתח ככלי לצמיחה
תקשורת מקרבת היא מציאת החיבור למה שחי בכל אחד ואחת מאיתנו.
זוהי צורה רעננה של התבוננות על האינטראקציות היומיומיות שלנו והתנהלות מתוך מודעות לצרכים שלנו.
לכל בני האדם יש צרכים אוניברסליים בסיסיים שאותם אנחנו מבקשים למלא.
הדרכים שלנו למלא את הצרכים שלנו משתנות מאדם לאדם.
כאשר אנחנו מבינים את הצרכים שמניעים אותנו בסיטואציות שונות אנחנו יכולים ליצור חיבור מסוג חדש עם האנשים שמסביבנו.
אז אנחנו יכולים לנהל שיחות כנות באמת, מבלי לפצוח בהאשמות, מבלי לחשוב שאנחנו פוגעים במישהו
אז אנחנו יכולים להסתכל אילו צרכים שלנו ואילו צרכים ארגוניים מבקשים מענה
אז אנחנו יכולים להקשיב לחוכמה משותפת ולהמשיך לנוע ביחד תוך התייחסות למתחים
מה אפשר ללמוד באמצעות תקשורת מקרבת?
תקשורת מקרבת כנתיב למידע משמעותי ומלאות אישית וארגונית
- איך להתייחס בצורה נקייה מפרשנויות לאירועים שקורים לנו במהלך העבודה המשותפת
- איך לייצר בהירות ביחס למה שהיינו רוצים שיקרה
- איך לתת ולקבל פידבק אפקטיבי
- איך להקשיב למסרים "קשים" ומה אפשר ללמוד מהם
- איך ללמוד קדימה על דברים שעובדים או לא – בצורה שמאפשרת להתקדם בצורה פרקטית
אני מזמינה אתכם לקחת צעד קדימה באומץ, וללמוד איך לעבוד עם מתחים בארגון
נעים מאוד 🙂
אני ענבר.
כ 20 שנה עבדתי בהייטק הישראלי במגוון תפקידים, כך שאני מכירה היטב את העבודה בארגונים קטנים וגדולים, את המתח והשאיפה להצלחה, את המסוגלות ושיתוף הפעולה הנדרשים כדי להגיע לתוצאה.
היום מה שמניע אותי זו התשוקה לעזור לאנשים למצוא את הדרך לשיתוף פעולה מיטבי, ולדעתי תקשורת מקרבת היא חלק מהותי ובלתי נפרד מזה.
מוזמנים לפה לקרוא עוד
למי זה מתאים?
חברות וארגונים
סטארטאפים
שותפויות עיסקיות
שפה ארגונית של שותפות
טיוב עבודת הנהלה וצוותים
חיבור לצרכים ארגוניים ואישיים
גם במצבי שגרה וגם במצבי משבר
איך מתקדמים?
זה כבר תלוי בכם.
אפשר לעבוד עם תקשורת מקרבת כסדנה יומית חד פעמית, כסדנה תהליכית של מספר מפגשים, או כתהליך עומק מתמשך שממש מכניס אותה כשפה ארגונית.
הבחירה בדרך הנכונה עבורכם יעשה לאחר שיחת היכרות בינינו והבנה של הצרכים הספציפיים שלכם ושל הארגון או הקהילה שאתם מייצגים.